četrtek, 9. april 2009

ZGODBA Z ZAHODNE STRANI (West side story), 24.3.2009

Vpliv jazza na umetno glasbo

Igral je:Orkester Slovenske filharmonije
Dirigent: Simon Dvoršak
Voditelj: Srečko Meh

Spored:
George Gershwin, Porgy and Bess – simfonična slika
Leonard Bernstein, West Side Story – simfonični plesi, izbor


Komentarji Kolezijcev:

Pred današnjo prireditvijo sem vedela, da se bo na koncertu vse vrtelo okoli jazza v začetku 20. stoletja. Voditelj je dejal, da je jazz sam po sebi čista improvizacija, prav tako kakor njegovo vodenje. S tem je pritegnil mojo pozornost. Prireditev se je nadaljevala z odlomki iz prve prave ameriške opere Porgy and Bess. Na trenutke se mi je zdela ta glasba dolgočasna, brez nekega glavnega dela. Prelivajoče melodije so bile vseeno zelo nenavadne, zato me je ta del koncerta najbolj navdušil.



Špela Leiler, 9.b


Danes smo se udeležili glasbene matineje v Cankarjevem domu. Zunaj je bilo noro mrzlo, ampak, ko smo prišli v dvorano nas je ogrelo razvedreno vzdušje in predvsem igriva glasba.

Kot prvo točko, so na oder prišli štirje odlični operni pevci. Skupaj so ustvarili močan in odmeven zvok. Sledile so točke simfoničnega orkestra. Simfoničnemu orkestru so bili dodani še razni drugi, neobičajni inštrumenti. Tako, da je včasih vse skupaj spominjalo na country.

V osnovi je bilo vse skupaj v jazz slogu. Jazz šablone so zvoku dajale poseben čar. Posebej me je v ozadje pritegnil ksilofon v ozadju, tako, da sem se počutila kot, da bi bila sredi risanke »Tom&Jerry«. Kot drugo točko smo poslušali ameriško Porgy and Bess, potem pa West life story. Všeč mi je bilo tudi to, da predstava ni bila predolga.


Anja Trobec, 9.b

Zvoki, ki so prihajali izpod inštrumentov dobrih (odličnih) glasbenikov, so samo še bolj poživili zgodbo te skladbe. Ko sem vmes zaprla oči, se mi je v glavi dobesedno odvtrel film z zgodbo »Porgy and Bess«. Občutkov se skoraj ne da opisati, saj so se hitro in mešano spreminjali, lahko povem samo to, da sem najprej začutila strah pomešan z žalostjo, kasneje pa neke vrste olajšanje (ker je bila glasba podobna temu občutku).

Manca Šuštar. 9.a

Med predstavo se spomnim, da je voditelj omenil Brodway. To je eno najslavnejših gledališč na svetu. Tam nastopajo največji mojstri tega posla na svetu. Bila pa je še ena stvar, ki mi je ostala v spominu. Zanimivo mi je bilo kako »spolirani« so bili inštrumenti, saj so se kar svetili. No, med koncertom sem na trenutke dobil občutek, kot da smo v tistem času, ko je bila glasba, ki smo jo poslušali popularna. V prihodnosti upam, da bomo šli še na kakšen koncert. Samo, da ni šole. (smeh)

Skok Žiga, 9.b

Finale mi daje občutek veličastnosti in pomembnosti, ko hrumijo bobni, trobente se glasno oglasijo ter violine potihnejo, ko jih drugi glasnejši inštrumenti preglasijo in prevzamejo glavno vlogo v orkestru. Vrhunec vsega pa je bil zame Bernsteinov West side story. Poznal sem jo že od prej, zato sem v melodiji toliko bolj užival.

Melodija se je iz stavka v stavek spreminjala, ampak osnovna melodija je vedno ostajala, čeprav skrita v drugih.

Rok Kuntner, 9.a



1 komentar:

Anonimni pravi ...

hahahaha.. Ja kr od skoka pa tko bdw on je od mene prepisu ;) še neki se je smeju mojim "spoliranim" inštumentom :P!!! hehehe.. ja lpo to by: Rok